anything else but you

Igår var det valborg (eller som de flesta här uppe säger; sista april). Petro var på ett väldigt bra humör och bjöd med mig på en utemiddag tillsammans med Sanna A, Jens, Jossan A och Rasmus. Det var mysigt, fast alla var sega och jag hade en knut i magen hela kvällen. Vet inte varför den satt där, den brukar göra det ibland. Oförklarligt. Det ledde i alla fall till en del mindre roliga situationer på kvällen, när min stålbarrikad av rycka upp mig-energi hade tagit slut och jag var trött. Tråkigt avslut på en annars bra dag.

Det går inte bra för mig med min nya plan. Det går åt helvete, faktiskt. Jag vet att det tar tid, men jag är otålig och vill att det ska hända NU. Inte om några månader. Meninglöst är ordet, allt det jag jobbat ner på så lång tid kom tillbaka på mindre än några veckor och ligger som en ständig påminlese på att jag har misslyckats. Nu måste jag börja om och min nya metod gör ont, ger mig mer äckelångest än jag haft på länge och fungerar inte ens! Ändå säger alla att det är den rätta. Hur ska jag kunna lita på er?

Jag längtar hem till Stockholm lite. Fast ändå inte.

Imorgon kommer Millan tillbaks och det är bra. Hon är nog den enda som kan sparka mig i arslet och säga åt mig att ta mig i kragen utan att mena något illa. Och hon kan dra upp mig ur sängen de dagar jag bara vill gömma mig och inte visa mig alls.

Petro gör mig också glad. Det blir tråkgit nästa år när hon inte är här.

Dags för en timmes lunchpromenad, sen ska jag rejsade med Ville ute i skogen.

Kommentarer
Postat av: Petronella

Cajsa, finnas ALLTID för dig, varesig jag är på Dille eller inte, så är jag alltid med dig ;) På ett eller annat vis, och nää jag har inga smygkameror någonstans, jag bara bryr mig :)

2008-05-02 @ 17:03:54
URL: http://petronellah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0