sacrifice

Idag vaknade jag vid åtta, som vanligt, och gick direkt upp till köket för att smälla i mig allt ätbart i frukostväg, totalt hämningslöst. Okej, gröt typ, men det var mycket. Äckligt jävla jättemycket. Och jag visste redan innan jag lämnade Dillehemmet och Dillefamiljen, att det skulle bli såhär. Mat, mat, mat, mat, mat. Poängen var att komma bort och slippa tänka för mycket, sluta fundera, sova kanske och plugga - inte att hetsäta tills magen står i fyra hörn.

Jag är trött på att inte ha kontroll, jag är trött på att få minnesluckor när jag äter, jag är trött på att gå upp två hekto varje dag, jag är trött på fett, socker, fläsk, gram, kilon. Jag vill ha ben.

MIn häst är sjuk. Jag är orolig. Fast jag är en väldigt oansvarsfull hästägare (okej, hästen är ju inte ens min, but still), som åker iväg precis när hästen fått feber och som inte ens har numret till personen som ser efter hästen när jag är borta? Folk talar om att glömma släppa ut hästen en morgon, att man är oansvarsfull då, men jag kan inte ens se efter min när hon är sjuk. Jag vet inte ens om hon lever.

Försökte ringa hem till dillefamiljen igår, men då var det någon som behövde telefonen. Och jag behöver någon som säger åt mig att rycka upp mig. Herregud, jag har varit borta i 23 timmar och behöver redan ringa hem? Ibland undrar jag om jag är tre eller sexton år gammal. En gubbe på tåget frågade mig om jag var under tjugosex, och det kan man ju också fråga sig ibland.

Nu har jag gjort en tävling med mig själv i alla fall, för ingen verkar vilja tävla med mig. Ska bli spännande att se om jag kan ha sådan självdiciplin.

Nej, nu ska jag gå en långpromenad till mammas jobb och plugga lite (här hemma finns det så mycket annat roligt att göra istället för att plugga...), sen ska jag till staden och shoppa sjukt mycket kläder och presenter.

Pusshej

Kommentarer
Postat av: Cami

Jag saknar dig Cajsa. Och jag tycker inte om att se dig nedstämd. :( Be happiiii?

2008-03-05 @ 18:31:05
Postat av: Petronella

Lysapysa levde när jag tittade till henne senaste igår vid lunchtid iallafall!
Vi saknar våran Cajsa massa mycket på skolan!

Ses snart! Kramar

2008-03-08 @ 13:36:10
URL: http://petronellah.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0