jordnötsolja - världens äckligaste ord

Jag skriver aldrig något vettigt här. Andra analyserar, diskuterar, berättar spännade saker eller bara är allmänt smarta - jag bara ordbajsar. Vad ger det liksom? Ännu ett antal ointressanta meningar ut i cyberrymden, vem bryr sig? Det jag skriver har inget värde i alla fall, det är bara aska i jämförelse med andras eldiga blogginlägg. Vad har jag att ge världen, som ingen annan whinig liten tonåring redan givit? Jag kan inte ens skriva ordentligt.

Idag insåg jag att jag helt saknar självdiciplin också. Det är tragiskt, men då är det bara att försöka hårdare, med hårdare metoder. En dag kanske jag blir duktig, förhoppningsvis, och då kanske folk slipper skämmas över mig. Kanske folk slipper äcklas över mig. Förhoppningsvis.

Ibland undrar man också vad människor tänker med? Vad är grejen med hela "förstöra alla andra för att rädda mig själv"? Jag förstår inte. Å andra sidan borde en del dillebarn öva trygghet i sig ssjälv, så dessa två motpoler kanske tar ut varandra? Vi skapar nog någon slags balans genom att antingen vara extremt självupptagna eller extremt omtänksamma. Hålla sig vid liv vs. hålla andra vid liv. Eller ja, hur man nu vill se det. Vi kanske håller andra vidl iv för att hålla oss själva vid liv? Och att hålla sig vid liv är inte självupptaget, det är snarare något bra. Det kanske ska vara: hålla sig vöver ytan genom att stå på alla andras axlar vs. hålla andra liv genom att låta dem stå på sina axlar?

Hur ska vi överleva?

Jag saknar M. Och A. Och M. Och T. Och SdG lite.

Nu har jag packat, det blev ca en väska extra. Med bara kläder. Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0