seriously, it gives me the creeps

Min mage säger AJ, ack och ve. Jag är lite för dålig för det här, men vad gör man inte för någon form av viktnedgång (eh, in my mind).

Jag vill ha påsklov igen, mest av allt i hela världen. Om det inte vore för en viss tryckande prestationsångest, så skulle jag bege mig ut i skogen igen och stanna där. Inga jävla tävlingar, inget hets, ingen häst jag inte klarar av och inga dumma kuratorer, som tror att de vet. Lugn och ro. Min kropp blev så lycklig när den fick komma bort från allt utan att behöva åka hem till min mindre harmoniska familj. Istället blev Holtäkt min nya favoritsemesterort.

Jag har upptäckt hur dålig jag är på att blogga, haha. Aldrig lyckas jag skriva något vettigt, eller ens intressant.

Igår stack Lysa med mig, ute på slingan. Det va spännande, men jag var faktiskt relativt lugn. Helt otroligt. Så idag tuktades hon av Millan och Amanda, först i rundkorallen med longerlina och sedan i ridhuset med Amanda på ryggen. Kul att se hur snäll hon är när andra rider henne i alla fall, själv lyckas man bara ingjuta någon slags hormondos utan like i hästet så fort man sitter upp. Eller så kanske jag bara är lite dlig på att rida. Alternativ två låter troligast. Fast efter Millan och Amandas uppläxning, så tog jag faktiskt saken i egna händer och bråkadel ite med henne på ridplanen. Flyttade bakdelen och backade och sådant ansträngande. Å andra sidan fick Amanda rätt, för det går faktiskt bra när jag väl blir arg på henne. Suck, jag har så enormt mycket att lära.

Jag vill träffa den där Lars. Det behövs nog.

Inte fick vi flytta heller. Skolan har ju redan lagt ut så mycket tid och pengar på Anna och Mattis flytt, så nejdå, nu vill de inte riskera att fyrbäddsrummet blir likadant igen. Alltså får jag inte Millan och Sebastians rum. Morr. Det skulle setat fint (ACK OCH VE, ser ni hur jag skriver?! SETAT, absolut icke korrekt svenska. SUTTIT heter det. Nu är jag miljöskadad på riktigt). Mitt nuvarande rum är mer som en bunker eller liknande; trångt, överfullt, smutsigt och dessutom kvävs man ibland. Det an även hända att man vaknar och tror att man är död, för det blir så kolsvart när Carro släcker lampan, att jag inte ens ser ljuset mellan rullgardinen och fönstret. Mycket spännande.

Nej, nu är min mage arg, dags att sova. Imorgon ska jag upp halv sju och springa slingan runt med Lysa. Sen är det stallsjour. HURRA!

M är bäst, ingen protes..? (Haha, ordvits!)

Kommentarer
Postat av: Mattis

Förlåt att vi har sabbat för dig, det var inte meningen

2008-04-02 @ 11:05:29
URL: http://fallenone.blogg.se
Postat av: Cajsa

Det är inte erat fel, det är skolans!

2008-04-02 @ 12:16:16
Postat av: Mattis

Men skrivvåra hela namn då aå att de känns mindre som om du vill döja oss, för jag tar jävligt mycket åt mig eftersom det känns som skitsnack när människor skriver så, spec när hela andra namn skrivs ut

2008-04-02 @ 18:44:20
URL: http://fallenone.blogg.se
Postat av: Cajsa

Fel av mig. Hade inte tänkt skriva ut några namn över huvud taget, men upptäckte att det blev många M och A. Sen glömde jag skriva ut era namn. Ska ändra.

2008-04-02 @ 20:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0