kropp mot kropp

Skolbajs.
Och mundiarré.

Den här korridoren har slutat i något slags läger med bärbara datorer, bara frö att internet endast funkar i den här delen av huset. Mycket trevligt, trångt kan man kasnek kalla det. Det är ju ingen stor korridor direkt...
Av någon outgrundlig anledning ligger jag och lyssnar på Patrick Wolf - som jag aldrig tidigare lyssnat på - vilket osökt drar tankarna till sommaren och hur otroligt mycket jag saknar den.
15 minusgrader är inte alltid kul.
Förresten har jag avklarat 2 av veckans 5 kraftmätningar, nämligen ridteoriprovet och häst- och stallskötselprovet (som jag förövrigt fick mvg på...). Känslan nu kan beskrivas med en sten som lyfter från maggropen.
Jag tror jag har provstress.
Så, de tre resterande proven - ridprov, arbetsmiljö och säkerhet och engelska - lär ju gå åt helvete. Jag vill inte få dåliga betyg.

Det gör ont i hela mig tror jag. Min kropp gillar inte mig (och jag gillar inte den), så den gör allt för att ta kål på mig. Typ går upp i vikt.
Typ har ångest från uppvaknande till insomnande.
Typ är dum i huvudet.
Typ tycker om fel person(er).
Ibland undrar jag hur dåligt jag uppfostrat min kropp?

I överövermorgon åker jag hem till varma Stockholm (plusgrader, TJOHO!), och det ska nog bli kul. I alla fall ska det bli skönt att fira jul och mysa, inte behöva vara så jävla glad och pigg hela förbannade tiden.
Kanske är jag snäll och ger bort julklappar också. Om jag orkar.

Saker jag lärt mig idag:
- Hästen har inte 40 andetag/minut.
- Broccoli är fortfarande bland det bästa som finns.
- Bdb är tråkigt.
- Chips är ett djävulens påfund.
- Min hjärna funkar bäst på tom mage.

Så, det var väl allt. Sit ner i sadeln!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0