I'll weigh you down, I'll watch you choke

Har nu äntligen fått min nya, bärbara dator! En HP, en riktigt stilig en t.o.m, som ska få ett namn så snart jag kommit på något vettigt och passande.
Så natten har bestått av några timmars orolig sömn, varvat med övervakning av kopieringen av alla filer från min gamla dator. Sådant går alltid åt helvete när jag är inblandad - inte på grund av att jag sabbar allt, utan det bara vägrar funka som det ska när jag är i närheten.
I alla fall, nu när jag vaknade för att kolla om allt gick som det skulle, så visade det sig att kopieringen var klar. Rutinmässigt kollade jag igenom alla mappar om allting fanns osv., och tro det eller ej, men där fanns alla mappar och filer helt oskadda! Jag blev nästan tårögd.
Fats sen upptäckte jag att en del musik + alla mina dokument hade failat. But still!

Denna kraftmätning, upptäckte jag nyss, innebar att min kropp ställde in sig på morgon, medan min hjärna nog egentligen vill sova vidare. I och för sig ska jag upp om någon timme i alla fall, men sömn för mig är något man tar vara på, inte går miste om!
Men det är ganska trevligt att sitta här, vid min nya, fina dator, lyssna på sagan om ringensoundtracket, skriva blogg, nörda på bildagboken och äta clementiner.

Jag vill tillbaka till Dille. Typ nu.
Mitt tåg går halv fem i eftermiddag, men jag vill åka nu nu nu, på en gång.
Samtidigt vet jag inte vart jag vill överhuvudtaget, för hur jag än väljer att göra kommer det på något sätt förstöra något, och hur mycket jag än försöker göra rätt blir det fel. Djungelns lag. Eller nåt.
Om jag kunde skulle jag dela mig själv på fem, och skicka ut en dubblett till alla ställen jag borde vara på, medan jag själv gömmer mig under min säng och lägger händerna för öronen så jag slipper höra.

(Ja, jag smiter när det blir jobbigt).

Undrar hur länge det tar för sår att läka, om de sitter på hjärtat?
Vad sa de nu, bomull..?
Äh, stålull funkar nog.


En dag ska jag skriva något vettigt, jag lovar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0